Webáruház készítés: Digitális termékek

Mikor valakinek eszébe jut a webáruház készítés legtöbb esetben valamiért rögtön fizikai termékek értékesítésében gondolkozik. A mai modern világunkban azonban ennél jóval szélesebb a skála, ugyanis digitális termékeket is árulhatunk online. Mi az a digitális termék, hogyan tudunk készíteni és hol tudjuk eladni? Cikkünkben most ezekre a kérdésekre szeretnénk választ adni.

Mi az a digitális termék?

A legjobb példa ennek bemutatására talán az ebook. A digitális termék ugyanis az, amit le lehet tölteni és értéket képvisel. Ezeknek rengeteg előnye van, ami miatt kecsegtető az ajánlat, hogy ilyet áruljunk. Általában elmondhatjuk, hogy a digitális termékeket egyszerű előállítani, eladni és nagy eséllyel magas profitot lehet velük elérni. Nézzünk most egy részletesebb listát az előnyökől és hátrányokról!

webáruház digitális termék

Előnyök

  • Passzív jövedelem: nem kell minden egyes alkalommal gyártanod egy terméket, amikor valaki rendel tőled. Elég egyetlen jó terméket elkészítened, amit utána mindenkinek automatikusan el tudsz adni.
  • Szabadság: árulhatod bárhol a világon és eladhatod bárkinek.
  • Kevesebb költség: a digitális termékek előállítása általában alacsony. Nincs szükség üzletre vagy raktárra az áru tárolásához.
  • Könnyebb elérni a célközönséget: mivel nem vagy helyhez kötve a potenciális vevőid élhetnek a világon bárhol.
  • Nincs raktárkészlet kezelés: se tárolnod, se kóddal ellátnod, se számon tartanod nem kell a raktárkészletet.
  • Nem kell szállítani: a fizikai termékeknél sokszor abba a korlátba ütközünk, hogy nem lehet akárhova szállítani. A digitális termékek esetében ilyen nem fordul elő.
  • Magas profit: a digitális termékek előállítási költsége általában alacsony és ezt is csak egyszer kell kifizetned, eladni viszont akárhány alkalommal tudod.
  • Nem törnek vagy tűnnek el: ezek a termékek nagyon sokáig kitartanak, ugyanis a fizikai árukkal ellentétben nem törnek el vagy tűnnek el szállítás közben és nem használódnak el viselésnél.
  • Mindig raktáron: nem tudsz belőle kifogyni és nem tudsz belőle többet eladni, mint amennyi van.
  • Nincs várakozási idő: a vevő rögtön megkapja a terméket a vásárlás után, nincs szükség közvetítő cégre.
  • Ingyenes próba lehetőség: felajánlhatsz például 1 fejezetet ingyen, hogy az ügyfél el tudja dönteni meg szeretné-e venni az ebookot. Ha szoftvered vagy applikációd van, biztosíthatsz ingyenes próbaidőszakot az érdeklődőknek.

Hátrányok

  • Könnyen reprodukálható: mivel online küldöd el a terméket, egyszerűen le lehet másolni, duplikálni és megosztani másokkal. Természetesen vannak módok rá, hogy ezt megakadályozd. Pl.: lejárati linkek használata, licenc kulcs, vízjelek, forráskód védelem stb.
  • Nem kézzel fogható: a digitális termékeket a vásárlók nem tudják ténylegesen a kezükbe venni (ha csak nem nyomtatják ki maguknak), ami sok ember számára zavaró. Vannak, akik jobban szeretik a megfogható, ténylegesen létező termékeket.
  • Nincsenek visszatérő vásárlók: egy vásárló csak egyszer fogja megvenni a termékedet, nincs szükség rá, hogy ezt újra megtegye (ha csak nincs tagsági vagy feliratkozási díj).
  • Nagy a konkurencia: mivel a digitális terméket előállítani általában nem költséges és bonyolult, ezért ez egy versenyképes piacnak ígérkezik.
  • Egyelőre nem mindenhol árulható: Facebookon és Instagramon még csak fizikai termékeket lehet árulni, ezért ezeken a platformokon csak ezzel foglalkozó cégeknek érdemes árulniuk.

Ha segítségre van szükséged webáruház készítés kapcsán, keress minket bizalommal!


Kapcsolódó blogbejegyzések

Webáruház kisokos: Bankkártyás fizetés

Webáruház kisokos: Bankkártyás fizetés

A bankkártyás fizetés népszerűsége folyamatosan növekszik, ugyanis nagyban egyszerűsíti az online vásárlásnál a fizetési folyamatot. Felmérések szerint 2019-ben a legnépszerűbb az online pénztárca használata volt, ilyen például a PayPal vagy a Barion.

Webáruház elhagyott kosár emlékeztető

Webáruház elhagyott kosár emlékeztető

Statisztikák szerint az e-kereskedelem több mint 4,6 trillió dollártól esik el a vásárlói kosárban hagyott termékek miatt. A webáruház készítés során azonban apró trükkökkel ennek a felét vissza lehet hozni.

Webáruház készítés: Így növeld a webshop forgalmát!

Webáruház készítés: Így növeld a webshop forgalmát!

Ha kiválasztottad az árulni kívánt terméket, a számodra megfelelő design-t, és túl vagy az előző cikkünkben felsorolt lépéseken, akkor a webshop készítés utolsó fázisában jársz. Mostmár csak annyi a teendőd, hogy forgalmat terelj a weboldaladra.

Webáruház indítás lépésről lépésre

Webáruház indítás lépésről lépésre

Úgy döntöttél, hogy szeretnél nyitni egy webáruházat? Nem tudod, hogy kezdj neki? A webáruház indítás lépéseit fogjuk most megosztani veletek, hogy képben legyetek az előttetek álló feladatokkal.