Webáruház indítás lépésről lépésre
Úgy döntöttél, hogy szeretnél nyitni egy webáruházat? Nem tudod, hogy kezdj neki? A webáruház indítás lépéseit fogjuk most megosztani veletek, hogy képben legyetek az előttetek álló feladatokkal.
Először is nézzük, hogy miket lehet árulni?
- fizikai termékeket
- digitális termékeket (ebook, letölthető anyagok, szoftverek, képek stb.)
- szolgáltatásokat
- oktatást, tanácsadást stb.
Ha már eljutottál odáig, hogy szeretnél egy webáruházat, valószínűleg már tudod mit fogsz árulni. Első körben a következő kérdésekre kell választ adnod.
- Ha fizikai terméket árulsz: milyen szállítási módokat fogsz alkalmazni?
- Ha digitális termékkel indulsz: a vevők közvetlen letölthetik őket a webáruházadból?
- Csak Magyarországon szeretnél tevékenykedni vagy külföld felé is kacsintgatsz?
A megfelelő kulcsszó megtalálása
A legtöbb ember a Googlet hívja segítségül legelőször, ha valamit venni szeretne. Van, aki a legolcsóbbat keresi, ezek az emberek általában egy gyűjtőnévre fognak keresni, pl.: zokni. Ők az Amazonon vagy Alibabán fognak kikötni, ugyanis általában itt kapják meg legolcsóbban. Aki konkrétabbat keres, az mellé ír valamilyen jelzőt, pl.: meleg, edzős, motoros stb.
Ahhoz, hogy megtaláld a számodra legrelevánsabb kulcsszavakat, használd a Google kulcsszó tervező alkalmazását. Ezzel egyszerűen megtudhatod, hogy hányan keresnek az adott kulcsszóra egy hónapban. Mindezek mellett ajánl is neked kulcsszavakat, amelyek hasznosak lehetnek számodra.
Piackutatás
A webáruház indítás első lépései közé tartozik a piackutatás. Ez nagyon fontos, hiszen a célod az értékesítés, ehhez pedig tudnod kell, hogy van-e igény az általad árulni kívánt termékre vagy szolgáltatásra. Figyeld meg a konkurenciát! Kedzetnek hívd segítségül a Google-t és keress rá az általad kiválasztott kulcsszavakra! Miután megtaláltad a vetélytársaidat, nézd meg, hogyan tevékenykednek. Ehhez használhatod például a SEMRush-t, amely megmutatja a konkurenciáid legfőbb kulcsszavait, linkjeit és hasonló számodra értékes információkat.
Platform választás
Mi leggyakrabban a WooCommerce-el dolgozunk, az alábbi indokok miatt:
- személyre szabható design
- több mint 400 bővítmény
- rengeteg téma
- nagyon jó termék- és fizetőoldalak
- termék értékelések
- korlátlan termékfeltöltési lehetőség
- szűrők és filterek használata
- vendégként való vásárlás lehetősége
- egyszerűen használható szerkesztői felület
Domain név és tárhelyszolgáltató
A webáruház indítás első teendői közt van a domain név és tárhelyszolgáltató választás. Ezt érdemes komolyan venni, ugyanis fontos, hogy a domain kapcsolódjon a tevékenységedhez, hiszen a Google ez alapján értékel.
Egy jó domain név a következő 4 tulajdonság keresztmetszete:
- egyedi
- keresőbarát
- márkanév
- kulcsszavakban gazdag
Design kialakítása
Ahhoz, hogy az emberek számára minél könnyebben megjegyezhetővé tedd webáruházad, mindenképp tervezz logót! A webáruház pedig passzoljon színben és stílusban az általad választott logóhoz. A szín kiválasztása is egy sarkallatos pont, rengeteg tanulmány foglakozik ezek jelentősségével.
A webáruház indítás igazán jó ötlet napjainkban, hiszen az e-kereskedelem virágzik és egyre nagyobb ütemben növekszik.