Webáruház indítás lépésről lépésre

Úgy döntöttél, hogy szeretnél nyitni egy webáruházat? Nem tudod, hogy kezdj neki? A webáruház indítás lépéseit fogjuk most megosztani veletek, hogy képben legyetek az előttetek álló feladatokkal.

Először is nézzük, hogy miket lehet árulni?

  • fizikai termékeket
  • digitális termékeket (ebook, letölthető anyagok, szoftverek, képek stb.)
  • szolgáltatásokat
  • oktatást, tanácsadást stb.

Ha már eljutottál odáig, hogy szeretnél egy webáruházat, valószínűleg már tudod mit fogsz árulni. Első körben a következő kérdésekre kell választ adnod.

  • Ha fizikai terméket árulsz: milyen szállítási módokat fogsz alkalmazni?
  • Ha digitális termékkel indulsz: a vevők közvetlen letölthetik őket a webáruházadból?
  • Csak Magyarországon szeretnél tevékenykedni vagy külföld felé is kacsintgatsz?

A megfelelő kulcsszó megtalálása

A legtöbb ember a Googlet hívja segítségül legelőször, ha valamit venni szeretne. Van, aki a legolcsóbbat keresi, ezek az emberek általában egy gyűjtőnévre fognak keresni, pl.: zokni. Ők az Amazonon vagy Alibabán fognak kikötni, ugyanis általában itt kapják meg legolcsóbban. Aki konkrétabbat keres, az mellé ír valamilyen jelzőt, pl.: meleg, edzős, motoros stb.

Ahhoz, hogy megtaláld a számodra legrelevánsabb kulcsszavakat, használd a Google kulcsszó tervező alkalmazását. Ezzel egyszerűen megtudhatod, hogy hányan keresnek az adott kulcsszóra egy hónapban. Mindezek mellett ajánl is neked kulcsszavakat, amelyek hasznosak lehetnek számodra.

Piackutatás

A webáruház indítás első lépései közé tartozik a piackutatás. Ez nagyon fontos, hiszen a célod az értékesítés, ehhez pedig tudnod kell, hogy van-e igény az általad árulni kívánt termékre vagy szolgáltatásra. Figyeld meg a konkurenciát! Kedzetnek hívd segítségül a Google-t és keress rá az általad kiválasztott kulcsszavakra! Miután megtaláltad a vetélytársaidat, nézd meg, hogyan tevékenykednek. Ehhez használhatod például a SEMRush-t, amely megmutatja a konkurenciáid legfőbb kulcsszavait, linkjeit és hasonló számodra értékes információkat.

Platform választás

Mi leggyakrabban a WooCommerce-el dolgozunk, az alábbi indokok miatt:

  • személyre szabható design
  • több mint 400 bővítmény
  • rengeteg téma
  • nagyon jó termék- és fizetőoldalak
  • termék értékelések
  • korlátlan termékfeltöltési lehetőség
  • szűrők és filterek használata
  • vendégként való vásárlás lehetősége
  • egyszerűen használható szerkesztői felület

Domain név és tárhelyszolgáltató

A webáruház indítás első teendői közt van a domain név és tárhelyszolgáltató választás. Ezt érdemes komolyan venni, ugyanis fontos, hogy a domain kapcsolódjon a tevékenységedhez, hiszen a Google ez alapján értékel.

Egy jó domain név a következő 4 tulajdonság keresztmetszete:

  • egyedi
  • keresőbarát
  • márkanév
  • kulcsszavakban gazdag

Design kialakítása

Ahhoz, hogy az emberek számára minél könnyebben megjegyezhetővé tedd webáruházad, mindenképp tervezz logót! A webáruház pedig passzoljon színben és stílusban az általad választott logóhoz. A szín kiválasztása is egy sarkallatos pont, rengeteg tanulmány foglakozik ezek jelentősségével.

A webáruház indítás igazán jó ötlet napjainkban, hiszen az e-kereskedelem virágzik és egyre nagyobb ütemben növekszik.


Kapcsolódó blogbejegyzések

Webáruház kisokos: Bankkártyás fizetés

Webáruház kisokos: Bankkártyás fizetés

A bankkártyás fizetés népszerűsége folyamatosan növekszik, ugyanis nagyban egyszerűsíti az online vásárlásnál a fizetési folyamatot. Felmérések szerint 2019-ben a legnépszerűbb az online pénztárca használata volt, ilyen például a PayPal vagy a Barion.

Webáruház elhagyott kosár emlékeztető

Webáruház elhagyott kosár emlékeztető

Statisztikák szerint az e-kereskedelem több mint 4,6 trillió dollártól esik el a vásárlói kosárban hagyott termékek miatt. A webáruház készítés során azonban apró trükkökkel ennek a felét vissza lehet hozni.

Webáruház készítés: Így növeld a webshop forgalmát!

Webáruház készítés: Így növeld a webshop forgalmát!

Ha kiválasztottad az árulni kívánt terméket, a számodra megfelelő design-t, és túl vagy az előző cikkünkben felsorolt lépéseken, akkor a webshop készítés utolsó fázisában jársz. Mostmár csak annyi a teendőd, hogy forgalmat terelj a weboldaladra.

Webáruház készítés: Digitális termékek

Webáruház készítés: Digitális termékek

Mikor valakinek eszébe jut a webáruház készítés legtöbb esetben valamiért rögtön fizikai termékek értékesítésében gondolkozik. A mai modern világunkban azonban ennél jóval szélesebb a skála, ugyanis digitális termékeket is árulhatunk online. Mi az a digitális termék, hogyan tudunk készíteni és hol tudjuk eladni?