Webáruház elhagyott kosár emlékeztető
Statisztikák szerint az e-kereskedelem több mint 4,6 trillió dollártól esik el a vásárlói kosárban hagyott termékek miatt. A webáruház készítés során azonban apró trükkökkel ennek a felét vissza lehet hozni.
Ha növelni akarod a profitodat, az elhagyott kosarak tulajdonosait mindenképpen érdemes megcéloznod. Náluk ugyanis már majdnem elérted, amit szerettél volna, és néha elég őket emlékeztetni rá, hogy valamit elfelejtettek. Ahhoz, hogy megszerezd ezt a kiesett bevételt, össze kell állítanod egy szuper elhagyott kosár emlékeztető e-mailt.
E-kereskedelem: Elhagyott kosár emlékeztető e-mail
Mikor egy látogató benne hagy egy terméket a kosarában, anélkül, hogy végig vinné a rendelési folyamatot, általában megy neki egy automatikus e-mail, ami emlékezteti erre. Ezt érdemes már a webáruház készítés során beállítani.
Rengeteg indok van, amiért egy potenciális vásárló elhagyja a kosarát. A leggyakoribb okokat most felsoroljuk nektek:
- váratlan szállítási költség
- fiókot kell létrehozni a vásárláshoz
- csak később szeretne vásárolni
- nem gondolja biztonságosnak a fizetést
- hosszú és bonyolult a rendelési folyamat
- nem talál kupon kódot
- nincs expressz szállítási lehetőség
Egy felmérés szerint a vásárlók 58%-a szívesen visszatér a webáruházba, ha az emlékeztető e-mail kedvezményt kínál számukra. Egy ilyen e-maillel adhatunk egy kis löketet potenciális ügyfeleinknek.
Mikor érdemes emlékeztető e-mailt küldeni?
Tökéletes időpont nincs ezeknek az e-maileknek a kiküldésére, bár sok cég a vásárlás utáni 30-60 percre esküszik. Általánosságban azt lehet elmondani, hogy az első emlékeztetőt a kosár elhagyástól számított 1 órán belül ki kell küldeni. Akárhogy is döntesz, ne várj túl sokáig, hogy a potenciális ügyfél ne felejtse el mit és miért szeretett volna vásárolni vagy nehogy megvegye az egyik konkurenciád webáruházában.
Hogy épüljön fel az e-mail?
- Legyen ütős a tárgy
Ez nagyon fontos, ugyanis ez a kulcsa annak, hogy kinyissák a leveledet. Írj egy egyszerű, de nagyszerű állítást, esetleg kérdést. Például: Valamit elfelejttél, Ezt a terméket a kosaradban hagytad, Ne hagyd ki a lehetőséget, Rendeld meg a terméket most, Valamit nálunk hagytál?
- Szólítsd meg a vásárlót
Egy jó e-mail elkalauzolja az olvasót a céged világába. Lehet írni rövid bemutatkozót, beilleszteni social média posztokat, blog bejegyzéseket, a lényeg, hogy egy közvetlen hangvételű e-mailt tegyél össze. Hozzáadhatsz valami pluszt, amitől a vásárló úgy érzi, hogy egy beszélgetésben vesz részt. Például: Erről senki nem beszél, de…
- Emojik használata
Ha illik a céged imidzsébe nyugodtan használj emojikat a felsorolásoknál vagy a szövegbe illesztve.
- Egyediség
Meséld el a vásárlóidnak, hogy mitől egyedi a te márkád. Oszd meg velük a termékeid előnyeit és, hogy miért tőled kellene ezt megvenniük.
- Minőségi fotók
Egy kép felér ezer szóval. A webáruház készítés esetében ez több millió forintot is érhet. Használj minőségi termékfotókat, mert ez nagyban befolyásolhatja a vásárlók döntését!
- Call To Action gombok (CTA)
Helyezz el az e-mailben feltűnő gombokat, amik vásárlásra buzdítják az olvasót!
Mostmár láthatod, hogy az e-kereskedelem egyik lényeges eleme az emlékeztető e-mailek használata. Sok sikert kívánunk az e-mail összeállításához! Ha segítségre van szükséged ezzel vagy webáruház készítéssel kapcsolatban, keress minket bátran!