Webáruház elhagyott kosár emlékeztető

Statisztikák szerint az e-kereskedelem több mint 4,6 trillió dollártól esik el a vásárlói kosárban hagyott termékek miatt. A webáruház készítés során azonban apró trükkökkel ennek a felét vissza lehet hozni.

Ha növelni akarod a profitodat, az elhagyott kosarak tulajdonosait mindenképpen érdemes megcéloznod. Náluk ugyanis már majdnem elérted, amit szerettél volna, és néha elég őket emlékeztetni rá, hogy valamit elfelejtettek. Ahhoz, hogy megszerezd ezt a kiesett bevételt, össze kell állítanod egy szuper elhagyott kosár emlékeztető e-mailt.

Webáruház elhagyott kosár emlékeztető

E-kereskedelem: Elhagyott kosár emlékeztető e-mail

Mikor egy látogató benne hagy egy terméket a kosarában, anélkül, hogy végig vinné a rendelési folyamatot, általában megy neki egy automatikus e-mail, ami emlékezteti erre. Ezt érdemes már a webáruház készítés során beállítani.

Rengeteg indok van, amiért egy potenciális vásárló elhagyja a kosarát. A leggyakoribb okokat most felsoroljuk nektek:

  • váratlan szállítási költség
  • fiókot kell létrehozni a vásárláshoz
  • csak később szeretne vásárolni
  • nem gondolja biztonságosnak a fizetést
  • hosszú és bonyolult a rendelési folyamat
  • nem talál kupon kódot
  • nincs expressz szállítási lehetőség

Egy felmérés szerint a vásárlók 58%-a szívesen visszatér a webáruházba, ha az emlékeztető e-mail kedvezményt kínál számukra. Egy ilyen e-maillel adhatunk egy kis löketet potenciális ügyfeleinknek.

Mikor érdemes emlékeztető e-mailt küldeni?

Tökéletes időpont nincs ezeknek az e-maileknek a kiküldésére, bár sok cég a vásárlás utáni 30-60 percre esküszik. Általánosságban azt lehet elmondani, hogy az első emlékeztetőt a kosár elhagyástól számított 1 órán belül ki kell küldeni. Akárhogy is döntesz, ne várj túl sokáig, hogy a potenciális ügyfél ne felejtse el mit és miért szeretett volna vásárolni vagy nehogy megvegye az egyik konkurenciád webáruházában.

Hogy épüljön fel az e-mail?

  • Legyen ütős a tárgy

Ez nagyon fontos, ugyanis ez a kulcsa annak, hogy kinyissák a leveledet. Írj egy egyszerű, de nagyszerű állítást, esetleg kérdést. Például: Valamit elfelejttél, Ezt a terméket a kosaradban hagytad, Ne hagyd ki a lehetőséget, Rendeld meg a terméket most, Valamit nálunk hagytál?

  • Szólítsd meg a vásárlót

Egy jó e-mail elkalauzolja az olvasót a céged világába. Lehet írni rövid bemutatkozót, beilleszteni social média posztokat, blog bejegyzéseket, a lényeg, hogy egy közvetlen hangvételű e-mailt tegyél össze. Hozzáadhatsz valami pluszt, amitől a vásárló úgy érzi, hogy egy beszélgetésben vesz részt. Például: Erről senki nem beszél, de…

  • Emojik használata

Ha illik a céged imidzsébe nyugodtan használj emojikat a felsorolásoknál vagy a szövegbe illesztve.

  • Egyediség

Meséld el a vásárlóidnak, hogy mitől egyedi a te márkád. Oszd meg velük a termékeid előnyeit és, hogy miért tőled kellene ezt megvenniük.

  • Minőségi fotók

Egy kép felér ezer szóval. A webáruház készítés esetében ez több millió forintot is érhet. Használj minőségi termékfotókat, mert ez nagyban befolyásolhatja a vásárlók döntését!

  • Call To Action gombok (CTA)

Helyezz el az e-mailben feltűnő gombokat, amik vásárlásra buzdítják az olvasót!

Mostmár láthatod, hogy az e-kereskedelem egyik lényeges eleme az emlékeztető e-mailek használata. Sok sikert kívánunk az e-mail összeállításához! Ha segítségre van szükséged ezzel vagy webáruház készítéssel kapcsolatban, keress minket bátran!


Kapcsolódó blogbejegyzések

Webáruház kisokos: Bankkártyás fizetés

Webáruház kisokos: Bankkártyás fizetés

A bankkártyás fizetés népszerűsége folyamatosan növekszik, ugyanis nagyban egyszerűsíti az online vásárlásnál a fizetési folyamatot. Felmérések szerint 2019-ben a legnépszerűbb az online pénztárca használata volt, ilyen például a PayPal vagy a Barion.

Webáruház készítés: Így növeld a webshop forgalmát!

Webáruház készítés: Így növeld a webshop forgalmát!

Ha kiválasztottad az árulni kívánt terméket, a számodra megfelelő design-t, és túl vagy az előző cikkünkben felsorolt lépéseken, akkor a webshop készítés utolsó fázisában jársz. Mostmár csak annyi a teendőd, hogy forgalmat terelj a weboldaladra.

Webáruház készítés: Digitális termékek

Webáruház készítés: Digitális termékek

Mikor valakinek eszébe jut a webáruház készítés legtöbb esetben valamiért rögtön fizikai termékek értékesítésében gondolkozik. A mai modern világunkban azonban ennél jóval szélesebb a skála, ugyanis digitális termékeket is árulhatunk online. Mi az a digitális termék, hogyan tudunk készíteni és hol tudjuk eladni?

Webáruház indítás lépésről lépésre

Webáruház indítás lépésről lépésre

Úgy döntöttél, hogy szeretnél nyitni egy webáruházat? Nem tudod, hogy kezdj neki? A webáruház indítás lépéseit fogjuk most megosztani veletek, hogy képben legyetek az előttetek álló feladatokkal.