E-kereskedelem tippek: Készülj az ünnepekre!

Szeptemberben még nem sokan érzik a karácsonyi hangulatot, azonban az e-kereskedelem élharcosainak már el kell kezdeni készülni, hiszen a webáruházakat időben fel kell turbózni az ünnepekre.

Az első és legfontosabb, amire mindenképpen ügyelnünk kell, hogy a vásárlás összes lépése teljesen optimalizált legyen, ugyanis nagyon fontos, hogy a látogatóknak szuper vásárlási élményben legyen része. Ha szeretnénk, hogy máskor is visszatérjenek, akkor gondoskodnunk kell róla, hogy egyszerűen megtalálják, amit keresnek, majd gyorsan meg is tudják venni a terméket. Az ünnepek alatt, ha egy webáruház 3-4 másodpercen belül nem tud kiemelkedő szolgáltatás nyújtani az oldalra látogatóknak, nagy eséllyel vesztik el a potenciális ügyfeleket. Különös figyelmet kell fordítani a mobilos megjelenésre is, ugyanis sokan a nagy rohanásban telefonról szeretnék elintézni az ajándékvásárlást. Mivel a karácsonyi időszakban az e-kereskedelem még jobban fellendül, jelentős bevétel kiesést okozhat, ha nem tökéletes a vásárlási élmény.

E-kereskedelem

E-kereskedelem optimalizálása. Hogyan csináljuk?

  • Keresés

Az első lépés, amikor valaki ajándékot szeretne vásárolni a keresés. Két opció van: amikor céltudatosan keres egy terméket és amikor fogalma sincs, hogy milyen ajándékot vegyen. Mindkét esetben alapvető fontosságú, hogy amennyire csak lehet segítsük őt a folyamat során. Ezért rendkívül fontos, hogy javítsunk a keresési funkció minőségén, és próbáljuk meg elérni, hogy lehetőleg mindenki megtalálja azt, amit szeretne.

  • Omnichannel

Mi is az az Omnichannel? Az omnichannel azt jelenti, hogy te mint eladó több csatornán keresztül próbálod meg elérni a lehetséges vevőidet. A lényeg, hogy mindezt összehangoltan tedd és kialakíts egy saját márka imidzset, amire ráismernek az ügyfelek. Promótálhatsz a webáruházadban, a Facebookon, az Instán, csak arra figyelj, hogy biztosítsd az átjárhatóságot a csatornák között. Növeld a felhasználói és vásárlói élményt! Tegyél lehetővé többféle fizetési- és szállítási módot! Gondolj arra, hogy mi az, amitől a vásárlóid úgy érzik, hogy figyelnek rájuk és értékelve vannak!

  • Biztonságos fizetés

Sajnos az ünnepi időszakban a vásárlások számával együtt a kiberbűnözés mennyisége is növekszik. Fontos, hogy megvédd vásárlóidat a csalóktól és biztosítsd, hogy a tranzakciójuk eljut a megfelelő helyre!

  • Ügyfélszolgálat

Vásárlóidnak biztosan akad majd 1-2 kérdése, amelyre minél  hamarabb választ szeretne kapni. Gondoskodj róla, hogy legyen lehetőségük minél több helyen kérdezni! Például: e-mail, telefon, chatbot stb.

 

A tökéletes vásárlói élmény sok apró komponensből tevődik össze. Az alábbi felsorolás segíthet abban, hogy ügyfeleink örömmel vásároljanak majd távozzanak a webáruházunkból.